Monday 14 September 2015

Rindu

Assalamualaikum w.b.t

Setiap pertemuan pasti akan terpisah, setiap masalah pastinya ada jawapan dan setiap yang hidup pasti akan menemui ajal...itu paling PASTI. Point utk pagi ini ialah Perpisahan. Aduh kenapa rasa macam nak jiwang ye pagi ni? izinkan tak sayya nak berjiwang plis? eh over kan

Bila berpisah pasti akan ada perasaan rindu bukan? Yes i do miss him right know.. ewah gedik nak speaking like mat saleh sikit..saya bukan menggunakan identiti sebenar saya maksudnya bukan nama sebenar mungkin dengan cara ni saya boleh cakap atau luah apa yang saya suka tanpa ada gangguan di sini tapii kalau ada rasa saya ni pelik boleh je cakap sebab sekarang saya dalam proses perubahan insyaAllah jangka masa panjang..eh lari tajuk ke? nanti kita sediakan entry utk perubahan diri saya ye..

2 3 hari ni saya sangat merindu seseorang yang pernah rapat dengan saya orang yang saya rasa selamat bila ada dengan dia dan orang yang sangat saya sayang..yes sangat sayang..sebelum saya rapat dengan dia saya sangat2 hormati dia dan dia sangatt protective.. sebab saya kenal dia bermula di alam maya dan selama lebih setahun kami hanya berhubung melalui telepon dan facebook sahaja. Masa berlalui zaman berubah dia telah upgrade kepada BB. Wow!! masa tu siapa ja guna Bb memang sangat hebat lah. 

Ok di pendekkan cerita dengan layanan dia terhadap saya sangat baik saya rasa perasaan lebih dari seorang kawan dan juga abang sebab dia adalah abang angkat saya..haha macam poyo kan malu bila teringat balik, mungkin dia tiada perasaan dekat saya pun tapi dengan layanan dia super duper baik saya jadi suka dari seorang kawan bertukar perasaan menjadi lebih dari itu, tapi sayangnya waktu tu dia dah ada someone special.

Saya rasa sangat sakit mungkin sebab saya sukakan dia dan dengan perasaan kecewa begitu saya langsung tidak menghubunginya bukan sehari atau seminggu tetapi hampir 2 bulan dan tiba2 sewaktu saya habis orientasi di IPTA di perlis dia menghubungi saya dan akhirnya kami baik semula tetapi sebagai seorang kawan  dan lama kelamaan dia layan saya macam saya adalah milik dia maksudnya dia buat saya macam saya seorang yang istimewa wahh terharu.

Maaf ye saya bercerita apa pun tak tahulah tapi masa cepat berlalu bila dah lama tak berhubung tiba2 dia cari saya dan akhirnya kami berbaik semula dan saya semakin suka tapi ada 1 ayat dia cakapkan kat saya 'kita macam ni pun dia ckup selesa dah' maksudnya dia tak declare tapi dia layan saya macam saya girlfriend dia haha wahh hebat kan laki guys laki tapi saya tahu tak semua laki macam ni cuma saya xjumpa yang terbaik untuk diri saya lagi buat masa ni.

Tepat lepas Zohor tiba2 di laman sosial twitter tiba2 ada seorang perempuan favourite tweet saya dan dia dan saya stalk dia dengan perasaan curious sangat2... dan zassssss!!! semua pertanyaan dalam hati saya mengenai lelaki yang sangat saya sayangi adalah milik that girl..yes i admit i really2 sorry for disturb your man.. Kepada that girl saya tahu awak sangat sayang dia kan awak sanggup show off yang dia adalah your future husband and bla bla bla yes you are his girl of course awak nak kawin dengan dia kan i know thats my feeling for him to.. You all boleh bayang macam mana hancurnya perasaan saya bila lelaki yang hampir 5 tahun kenal tiba2 dia sudah dimiliki tanpa saya ketahui yes salah saya tapi kalau saya tahu dia sudah berpunya tak dak maknanya saya berniat nak berbaik dengan dia..

Dia layan saya dengan memberi harapan tiba2 that girl  update tweet 'i will  be engage end of this year wait and see' hey girl you tak payah nak show off aku tak hingin nak putuskan hubungan you ok..and selepas itu saya dengan berat hatinya melepaskan that guy.. yes i really love him all of me want him to be with me tapi mungkin tiada jodoh kan? Kalau kita sayangkan seseorang itu kita patut melepaskannya dengan harapan kita menemui kebahagian yang di impikan dan berharap dia akan selalu bahagia.

Begitulah kisah Perpisahan sya dengan begitu tragis. sadis terok ni tapi entry ni saya buat untuk cakap 'aku rindu hang sangat2 wei tak tipu tapi takdir hang bukan dengan aku, aku xsalahkan takdir mungkin ini unbtuk kebaikan kita dan kebaikan kita.. Aku sayang hang takkan hilang perasaan ni tapi satu ja aku cakap..aku masih anggap hang abang aku sebab hang memang layak jadi bang yang sangat care adik dia terima kasih untuk segalanya yang hang curahkan untuk aku..takkan hilang perasaan ini takkan ok..aku cuma boleh cakap di sini kalau hang ada terbaca post ni mungkin time tu hang dah kawin dan ada anak..tahniah atas pertunangan hang aku gembira untuk hang'

Please jaga your future wife elok2 ye jangan buat dia rasa sakit hati like you do to me..from your little sister

Eh panjang sangat tak kisah ni penat nak baca? its okay bila2 baca pun takpa.. i'm just create story for inspiration..jangan terasa putus asa dengan apa yang terjadi kepada kita sebab Allah lenih tahu jalan hidup kita..setiap sesuatu yang berlaku adalah hikmah terbesar buat diri kita..

Wallahualam......

0 comments:

Post a Comment