Monday 14 September 2015

Rehat dan Santai

Assalamualaikum w.b.t

Sebenarnya saya tak pandai pun nak menulis untuk nampak lagi menarik minat orang untuk membaca sebab saya cuma menjadi diri sendiri saat saya menaip ni pun semua yang keluar dari isi hati saya..nampak macam sangat poyo tapi tu lah saya tak dapat ubah diri sendiri..dalam diam ada yang suka dengan cara saya dan ada jugak yang tak suka..ok let me think a while?

Saat ini saya final exam just around the corner xsampai sebulan pun lagi untuk saya bergelar pelajar..iya saya kena mengakui saya adalah pelajar yang sangat lambat untuk memahami  setiap bait yang di sampaikan sebab saya tak fokus dalam kelas.

Saya menulis di blog hanya untuk menghilangkan bosan memang saya tiada follower pun sebab sya memang tidak berharap untuk ada follower tetapi kalau ada alhamdulillah ada yang sudi membaca sedikit sebanyak kisah hidup saya..

Sekarang saya cuma akan pandang kehadapan saja yang pahit usah di kenang yang manis biar ia terus menjadi memori indah tak boleh marah pun orang yang datang dan pergi dari hidup kita kan?? Setidaknya dia pernah membahagiakan kita kan? Walaupun pahit tapi itu mungkin memberikan kita pengalaman berharga saya tak kata saya pandai belajar tapi saya dah jemu menahan perasaan yang sama dan buang masa bak kata quote dalam twitter 'bercinta bagai nak rak keluar dengan orang tu ke sana sini last2 tak kawin pun tengok2 dah tua...kan ada jugak betulnya

Dari buang masa dengan perkara yang tak berfaedah lebih baik fikirkan sesuatu yang mungkin boleh buat kita berjaya setidaknya berusaha walaupun tak berjaya kan? 

Saya akui kawan2 adalah penguat saya kala ketika saya belajar tapi bila dah sendiri ibarat lone ranger kena usaha semuanya sendiri dah tak boleh berharap dekat orang dah last2 nak mati nanti sendiri jugak amal ibadat juga taqwa yang menentukan dimana kita akan berada..

Doakan saya berjaya ye insyaAllah saya berharap walaupun saya menjadi perbandingan orang sekeliling sebab kekurangan saya dalam pelajaran tapi kalau rezeki saya untuk berjaya tak kemana saya juga berdoa agar pembaca sekalian berjaya bukan hanya di dunia tapi di akhirat jugak..Jangan risau kalau bukan rezeki di dunia pasti banyak rezeki di akhirat kelak yang penting jangan  tinggal solat saya nasihat untuk diri sendiri jugak nii.....

0 comments:

Post a Comment